Gemeente Het Hogeland
PeopleGraphics maakt gemeentebeleid Inzichtelijk
Sinds 2020 voert PeopleGraphics jaarlijks tevredenheidsonderzoeken uit voor de gemeente Het Hogeland over de Mee(r)doenregelingen. Deze regelingen en vergoedingen zijn speciaal bedoeld voor inwoners met een lager inkomen. Het jaarlijkse onderzoek biedt waardevolle inzichten in wat inwoners vinden van de regelingen, de informatievoorziening en het aanvraagproces en helpt de gemeente om de regelingen beter af te stemmen op de behoeften van haar inwoners.
In februari-maart 2023 namen 661 inwoners deel aan het onderzoek. Zij gaven de regelingen een gemiddelde score van 7,3. Uit de feedback bleek dat het aanvraagproces vaak als lastig en onoverzichtelijk wordt ervaren, met te veel administratieve rompslomp. Deze bevindingen zijn gebruikt om het Mee(r)doenbeleid 2024 – 2028 verder te verbeteren.
Meedoen Pas: een blijvend succes
Uit het tevredenheidsonderzoek bleek dat de Meedoen Pas een van de meest gewaardeerde regelingen is. Steeds meer inwoners van Het Hogeland maken gebruik van deze pas, die gratis reizen met het openbaar vervoer mogelijk maakt. Momenteel zijn er meer dan 1700 gebruikers van de pas, die ook steeds vaker wordt gebruikt.
Wethouder Mariette de Visser zegt hierover:
“Wij willen dat iedereen kan meedoen in Het Hogeland en dat begint bij gaan en staan waar je wilt. Het Hogeland is een uitgestrekte gemeente en onze voorzieningen zijn moeilijker te bereiken. En vervoer is duur. De pas is daarom voor veel inwoners een echte uitkomst. Om naar een event of cursus te gaan, familie te bezoeken of boodschappen te doen. Ik hoop van harte dat nog meer inwoners de voordelen van de Meedoen Pas gaan ontdekken.”
Jaarlijks onderzoek onmisbaar voor Het Hogeland
Wethouder M. de V. benadrukt het belang van de jaarlijkse tevredenheidsonderzoeken:
“De resultaten van de tevredenheidsonderzoeken van PeopleGraphics zijn voor de gemeente Het Hogeland onmisbaar bij het opstellen van het Mee(r)doenbeleid 2024 – 2028”.
Deze onderzoeken helpen de gemeente niet alleen om te begrijpen wat goed werkt, maar ook om knelpunten aan te pakken en de dienstverlening continu te verbeteren.
De tevredenheidsonderzoeken van PeopleGraphics spelen een cruciale rol in het inzichtelijk maken en verbeteren van het gemeentebeleid. Door te luisteren naar de feedback van inwoners, kan de gemeente Het Hogeland haar beleid voortdurend aanpassen en verbeteren, wat leidt tot een betere dienstverlening en hogere tevredenheid onder haar inwoners.
Waarom klantenonderzoek?
- Inzicht in klanttevredenheid
- Verbetering producten/diensten
- Innovatie en groei
Meer weten?
Aarzel niet en vraag een demo of offerte aan!