Regio Noordkop
Hoewel de naam ‘Regio Noordkop’ nog relatief jong is en veel inwoners van Den Helder en Hollands Kroon nog aan de oude omroepnamen denken, blijkt Regio Noordkop al behoorlijk bekend onder het publiek. Uit recent uitgevoerd kijk- en luisteronderzoek blijkt dat twee op de drie inwoners de streekomroep kennen.
De interviewers van PeopleGraphics gingen met iPads de straat op en deden dat gedurende enkele weken op verschillende locaties in Den Helder en Hollands Kroon. In totaal zijn ruim 1.100 personen gevraagd naar hun bekendheid met de omroep, de radiozender, het tv-kanaal, de website en de gratis beschikbaar App. De verdeling van ondervraagde inwoners was 53% (vrouw) en 47% (man).
Uit het onderzoek blijkt onder meer dat hoe langer iemand al in de Noordkop woont, des te beter hij/zij bekend is met de omroep. Dat varieert van 23 procent tot 84 procent. Meer dan 80 procent van de geïnterviewden die de omroep van naam kent, is bekend met het tv-kanaal en de radiozender. De Muziekmix en Regio Noordkop Actueel blijken de meest beluisterde radioprogramma’s te zijn. 70% van de geïnterviewden is bekend met de website regionoordkop.nl. Vooral de 15- tot 45-jarigen zijn bekend met de Regio Noordkop App.
Waardering 7.1
Naar de radiozender van Regio Noordkop wordt door 36 procent van de ondervraagden met regelmaat geluisterd; variërend van iedere dag tot meerdere keren per week. Het tv-kanaal scoort met 19 procent minder goed, maar voor een lokale omroep nog altijd heel behoorlijk. Het algehele rapportcijfer voor de omroep is een 7.1. Hierbij blijkt te gelden: hoe ouder de inwoner, des te meer het werk van de omroep wordt gewaardeerd; 45% van de ondervraagden is van mening dat de regio een eigen streekomroep nodig heeft.
Belang van het onderzoek
Door dit onderzoek van PeopleGraphics beschikken we over heldere en betrouwbare informatie over de bekendheid van Regio Noordkop. Ook hebben wij nu een scherper beeld van het kijk- en luistergedrag van inwoners van Den Helder en Hollands Kroon. Herhaling van dit onderzoek geeft nieuwe en actuele informatie over zowel de bekendheid van Regio Noordkop als het kijk- en luistergedrag.
“Door concrete verbetersuggesties van de inwoners, blijven we als streekomroep bovendien ook scherp en relevant”.
Waarom klantenonderzoek?
- Inzicht in klanttevredenheid
- Verbetering producten/diensten
- Innovatie en groei
Meer weten?
Aarzel niet en vraag een demo of offerte aan!